Zľavy sú často len z umelo nafúknutých cien. Minulý rok sa na Slovensku najväčšie zľavy po Vianociach poskytovali na internete na televízory, flash disky, pamäťové karty a mobilné telefóny. Zľavy boli vo výške priemerne 14%. Takto bolo zľavnených celkom 12% tovarov.
Motivácia k nákupu
Vyššie zľavy sa poskytujú na tovar, ktorý sa nedostatočne predáva a jeho predajná cena je nízka. Tieto zľavy na tovar s nízkym dopytom môžu motivovať zákazníkov ku kúpe nielen zľavneného tovaru, ale aj tovaru, ktorý bude dobre prezentovaný. Často zákazník ušetrí na kúpe mlieka v markete aj 10 centov, ale nakúpi aj čokoládu za 2 Eurá, ktorá je atraktívne prezentovaná hneď vedľa.
Zľavy sa naozaj vyplatia, ale je zrejmé, že je to viac predajcom, ako zákazníkom. Ak chcú mať úžitok z toho aj zákazníci smú kupovať zľavnený tovar iba z doma pripraveného nákupného zoznamu. Ak sa nejaký tovar zo zoznamu nachádza v akcii potom zákazník ušetrí. Nesmie sa však nechať zlákať ku kúpe neočakávaného tovaru.